Wednesday, February 23, 2011

carut rindu


rindu
aku rindu
layakkah aku merindu?
patutkah aku rindu?
apakah maksud rindu ini?
kadang sendu
kadang teruja
kaku kali pertama melihat/mendengar berita
adakah pasti
adakah benar

semakin aku dekat dia semakin jauh
semakin aku sayang
semakin terasa bodoh

kelu tak terkata
tak mudah nak diungakap

tulisan ku ini lahir dari hati
bukan mengada
bukan poyo
bukan angan bukan
hanya tulisan
tapi yakni benar tanpa keraguan

haruskah aku terus menunggu
atau harus ku berhenti dan teruskan apa yang dah dimulakan
aku hilang kawalan
hilang rasa

nak dikatakan pedih
tapi tak harus aku pedih
kerana dari azali dia bukan milikku
atau aku hanya patut melupakan dia pergi dan terus cari dan mencari??
di mana kepastiannya?
apakan ku temui.?


apa yang aku mencarut ni?


hati aku bersuara.
mahukah kau dengar??
atau aku patut teruskan kata kata bodoh ini.


YANG PASTI INI SEMUA BUKAN KARUT DALAM HATI HANYA KARUT DALAM REALITI.

No comments:

Post a Comment